Calorieën En Voedingswaarde Van Amandelspijs met ei

Calorieën En Voedingswaarde Van Amandelspijs met ei

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van amandelspijs met ei, of amandelspijs met ei gezond is en hoeveel je moet bewegen om amandelspijs met ei te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Amandelspijs met ei bevat 446 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van amandelspijs met ei?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 446kcal 22.30%
Vet 24.2g 34.6%
– waarvan verzadigd 1.9g 9.5%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 45.1g 17.3%
– suikers 43.4g 86.8%
Vezels 2.9g 9.7%
Eiwit 10.3g 20.6%
Water 16g 0.80%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van amandelspijs met ei. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in amandelspijs met ei per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 21µg 2.6%
Vitamine B1 (thiamine) 0.07mg 6.4%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.33mg 23.6%
Vitamine B3 (niacine) 1.8mg 11.3%
Vitamine B6 (pyridoxine) 37mg 2642.9%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0.16µg 6.4%
Vitamine C 3mg 3.8%
Vitamine D 0.1µg 2.0%
Vitamine E 9.4mg 78.3%
Vitamine K 0µg 0.0%

 

De mineralen in amandelspijs met ei per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 18mg 3.6%
Kalium 368mg 18.4%
Calcium 125mg 15.6%
Fosfor 285mg 40.7%
Magnesium 130mg 40.7%
IJzer 1.6mg 11.4%
Koper 0.29mg 29.0%
Selenium 3mg 5.5%
Zinc 1.47mg 14.7%
Jodium 4.3µg 2.9%

 

Is amandelspijs met ei gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om amandelspijs met ei te verbranden?

In een amandelspijs met ei zitten 446kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 339 minuten 399 minuten
Zitten 304 minuten 357 minuten
Staan 262 minuten 311 minuten
Wandelen (5km) 79 minuten 93 minuten
Fietsen (20km/u) 39 minuten 46 minuten
Hardlopen (10km) 31 minuten 37 minuten
Fitness 79 minuten 93 minuten
Huishoudelijke taken 157 minuten 186 minuten
Tuinieren 79 minuten 93 minuten
Traplopen 52 minuten 62 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Dokter Fit