Calorieën En Voedingswaarde Van Bak- en braadvet vast 97% vet >17 g verz vetz ongezouten
Calorieën En Voedingswaarde Van Bak- en braadvet vast 97% vet >17 g verz vetz ongezouten

Calorieën En Voedingswaarde Van Bak- en braadvet vast 97% vet >17 g verz vetz ongezouten

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van bak- en braadvet vast 97% vet >17 g verz vetz ongezouten, of bak- en braadvet vast 97% vet >17 g verz vetz ongezouten gezond is en hoeveel je moet bewegen om bak- en braadvet vast 97% vet >17 g verz vetz ongezouten te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Bak- en braadvet vast 97% vet >17 g verz vetz ongezouten bevat 880 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van bak- en braadvet vast 97% vet >17 g verz vetz ongezouten?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 880kcal 44.00%
Vet 97.3g 139.0%
– waarvan verzadigd 31g 155.0%
– waarvan transvet 0.5g 25.0%
Koolhydraten 0.7g 0.3%
– suikers 0.7g 1.4%
Vezels 0g 0.0%
Eiwit 0.4g 0.8%
Water 1.6g 0.08%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van bak- en braadvet vast 97% vet >17 g verz vetz ongezouten. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in bak- en braadvet vast 97% vet >17 g verz vetz ongezouten per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 800µg 100.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0mg 0.0%
Vitamine B2 (riboflavine) 0mg 0.0%
Vitamine B3 (niacine) 0mg 0.0%
Vitamine B6 (pyridoxine) 0mg 0.0%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 7.5µg 150.0%
Vitamine E 21mg 175.0%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in bak- en braadvet vast 97% vet >17 g verz vetz ongezouten per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 16mg 3.2%
Kalium 42mg 2.1%
Calcium 10mg 1.3%
Fosfor 23mg 3.3%
Magnesium 2mg 3.3%
IJzer 0.1mg 0.7%
Koper 0mg 0.0%
Selenium 0mg 0.0%
Zinc 0mg 0.0%
Jodium 1.5µg 1.0%

 

Is bak- en braadvet vast 97% vet >17 g verz vetz ongezouten gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om bak- en braadvet vast 97% vet >17 g verz vetz ongezouten te verbranden?

In een bak- en braadvet vast 97% vet >17 g verz vetz ongezouten zitten 880kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 668 minuten 788 minuten
Zitten 600 minuten 704 minuten
Staan 518 minuten 614 minuten
Wandelen (5km) 155 minuten 183 minuten
Fietsen (20km/u) 78 minuten 92 minuten
Hardlopen (10km) 62 minuten 73 minuten
Fitness 155 minuten 183 minuten
Huishoudelijke taken 311 minuten 367 minuten
Tuinieren 155 minuten 183 minuten
Traplopen 104 minuten 122 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit