Calorieën En Voedingswaarde Van Beignet appel-
Calorieën En Voedingswaarde Van Beignet appel-

Calorieën En Voedingswaarde Van Beignet appel-

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van beignet appel-, of beignet appel- gezond is en hoeveel je moet bewegen om beignet appel- te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Beignet appel- bevat 264 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van beignet appel-?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 264kcal 13.20%
Vet 20.5g 29.3%
– waarvan verzadigd 2.4g 12.0%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 16.7g 6.4%
– suikers 7.4g 14.8%
Vezels 1.1g 3.7%
Eiwit 2.5g 5.0%
Water 58.4g 2.92%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van beignet appel-. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in beignet appel- per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 10µg 1.3%
Vitamine B1 (thiamine) 0.03mg 2.7%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.06mg 4.3%
Vitamine B3 (niacine) 0.3mg 1.9%
Vitamine B6 (pyridoxine) 42mg 3000.0%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0.12µg 4.8%
Vitamine C 1mg 1.3%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 9.9mg 82.5%
Vitamine K 1.6µg 1.1%

 

De mineralen in beignet appel- per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 93mg 18.6%
Kalium 102mg 5.1%
Calcium 29mg 3.6%
Fosfor 45mg 6.4%
Magnesium 7mg 6.4%
IJzer 0.3mg 2.1%
Koper 0.05mg 5.0%
Selenium 2mg 3.6%
Zinc 0.26mg 2.6%
Jodium 5.1µg 3.4%

 

Is beignet appel- gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om beignet appel- te verbranden?

In een beignet appel- zitten 264kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 201 minuten 236 minuten
Zitten 180 minuten 211 minuten
Staan 155 minuten 184 minuten
Wandelen (5km) 47 minuten 55 minuten
Fietsen (20km/u) 23 minuten 28 minuten
Hardlopen (10km) 19 minuten 22 minuten
Fitness 47 minuten 55 minuten
Huishoudelijke taken 93 minuten 110 minuten
Tuinieren 47 minuten 55 minuten
Traplopen 31 minuten 37 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit