Calorieën En Voedingswaarde Van Biscuit digestive-
Calorieën En Voedingswaarde Van Biscuit digestive-

Calorieën En Voedingswaarde Van Biscuit digestive-

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van biscuit digestive-, of biscuit digestive- gezond is en hoeveel je moet bewegen om biscuit digestive- te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Biscuit digestive- bevat 484 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van biscuit digestive-?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 484kcal 24.20%
Vet 20.7g 29.6%
– waarvan verzadigd 9.6g 48.0%
– waarvan transvet 0.1g 5.0%
Koolhydraten 65.7g 25.3%
– suikers 19.4g 38.8%
Vezels 3.9g 13.0%
Eiwit 6.6g 13.2%
Water 3g 0.15%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van biscuit digestive-. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in biscuit digestive- per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 0µg 0.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.25mg 22.7%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.1mg 7.1%
Vitamine B3 (niacine) 2mg 12.5%
Vitamine B6 (pyridoxine) 0.06mg 4.3%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 4mg 33.3%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in biscuit digestive- per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 741mg 148.2%
Kalium 213mg 10.7%
Calcium 30mg 3.8%
Fosfor 300mg 42.9%
Magnesium 64mg 42.9%
IJzer 1.8mg 12.9%
Koper 0.08mg 8.0%
Selenium 4mg 7.3%
Zinc 1.35mg 13.5%
Jodium µg 0.0%

 

Is biscuit digestive- gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om biscuit digestive- te verbranden?

In een biscuit digestive- zitten 484kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 368 minuten 433 minuten
Zitten 330 minuten 387 minuten
Staan 285 minuten 338 minuten
Wandelen (5km) 85 minuten 101 minuten
Fietsen (20km/u) 43 minuten 50 minuten
Hardlopen (10km) 34 minuten 40 minuten
Fitness 85 minuten 101 minuten
Huishoudelijke taken 171 minuten 202 minuten
Tuinieren 85 minuten 101 minuten
Traplopen 57 minuten 67 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit