Calorieën En Voedingswaarde Van Biscuit Sultana Yofruit

Calorieën En Voedingswaarde Van Biscuit Sultana Yofruit

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van biscuit sultana yofruit, of biscuit sultana yofruit gezond is en hoeveel je moet bewegen om biscuit sultana yofruit te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Biscuit Sultana Yofruit bevat 412 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van biscuit sultana yofruit?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 412kcal 20.60%
Vet 10.1g 14.4%
– waarvan verzadigd 4.3g 21.5%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 74.1g 28.5%
– suikers 40.7g 81.4%
Vezels 2.2g 7.3%
Eiwit 5.1g 10.2%
Water 8.5g 0.43%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van biscuit sultana yofruit. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in biscuit sultana yofruit per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 0µg 0.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.05mg 4.5%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.03mg 2.1%
Vitamine B3 (niacine) 0.8mg 5.0%
Vitamine B6 (pyridoxine) 76mg 5428.6%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 2.8mg 23.3%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in biscuit sultana yofruit per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 173mg 34.6%
Kalium 379mg 19.0%
Calcium 330mg 41.3%
Fosfor 125mg 17.9%
Magnesium 26mg 17.9%
IJzer 1.4mg 10.0%
Koper 0.18mg 18.0%
Selenium 5mg 9.1%
Zinc 0.3mg 3.0%
Jodium 1.9µg 1.3%

 

Is biscuit sultana yofruit gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om biscuit sultana yofruit te verbranden?

In een biscuit sultana yofruit zitten 412kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 313 minuten 369 minuten
Zitten 281 minuten 330 minuten
Staan 242 minuten 287 minuten
Wandelen (5km) 73 minuten 86 minuten
Fietsen (20km/u) 36 minuten 43 minuten
Hardlopen (10km) 29 minuten 34 minuten
Fitness 73 minuten 86 minuten
Huishoudelijke taken 145 minuten 172 minuten
Tuinieren 73 minuten 86 minuten
Traplopen 48 minuten 57 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Dokter Fit