Calorieën En Voedingswaarde Van Biscuit tarwe-/digestive- met chocolade
Calorieën En Voedingswaarde Van Biscuit tarwe-/digestive- met chocolade

Calorieën En Voedingswaarde Van Biscuit tarwe-/digestive- met chocolade

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van biscuit tarwe-/digestive- met chocolade, of biscuit tarwe-/digestive- met chocolade gezond is en hoeveel je moet bewegen om biscuit tarwe-/digestive- met chocolade te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Biscuit tarwe-/digestive- met chocolade bevat 488 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van biscuit tarwe-/digestive- met chocolade?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 488kcal 24.40%
Vet 22.2g 31.7%
– waarvan verzadigd 7.4g 37.0%
– waarvan transvet 0.1g 5.0%
Koolhydraten 63.8g 24.5%
– suikers 28.2g 56.4%
Vezels 3.3g 11.0%
Eiwit 6.5g 13.0%
Water 2.7g 0.14%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van biscuit tarwe-/digestive- met chocolade. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in biscuit tarwe-/digestive- met chocolade per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 8µg 1.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.09mg 8.2%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.06mg 4.3%
Vitamine B3 (niacine) 1.6mg 10.0%
Vitamine B6 (pyridoxine) 0.02mg 1.4%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 3.1mg 25.8%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in biscuit tarwe-/digestive- met chocolade per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 390mg 78.0%
Kalium 263mg 13.2%
Calcium 59mg 7.4%
Fosfor 174mg 24.9%
Magnesium 48mg 24.9%
IJzer 3.1mg 22.1%
Koper 0.26mg 26.0%
Selenium mg 0.0%
Zinc 0.96mg 9.6%
Jodium 1.3µg 0.9%

 

Is biscuit tarwe-/digestive- met chocolade gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om biscuit tarwe-/digestive- met chocolade te verbranden?

In een biscuit tarwe-/digestive- met chocolade zitten 488kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 371 minuten 437 minuten
Zitten 333 minuten 390 minuten
Staan 287 minuten 340 minuten
Wandelen (5km) 86 minuten 102 minuten
Fietsen (20km/u) 43 minuten 51 minuten
Hardlopen (10km) 34 minuten 41 minuten
Fitness 86 minuten 102 minuten
Huishoudelijke taken 172 minuten 203 minuten
Tuinieren 86 minuten 102 minuten
Traplopen 57 minuten 68 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit