Calorieën En Voedingswaarde Van Bonen bruine uit blik/glas

Calorieën En Voedingswaarde Van Bonen bruine uit blik/glas

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van bonen bruine uit blik/glas, of bonen bruine uit blik/glas gezond is en hoeveel je moet bewegen om bonen bruine uit blik/glas te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Bonen bruine uit blik/glas bevat 120 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van bonen bruine uit blik/glas?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 120kcal 6.00%
Vet 0.7g 1.0%
– waarvan verzadigd 0.1g 0.5%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 18g 6.9%
– suikers 0.9g 1.8%
Vezels 7.9g 26.3%
Eiwit 6.5g 13.0%
Water 67g 3.35%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van bonen bruine uit blik/glas. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in bonen bruine uit blik/glas per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 0µg 0.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.06mg 5.5%
Vitamine B2 (riboflavine) 0mg 2.9%
Vitamine B3 (niacine) 0mg 2.5%
Vitamine B6 (pyridoxine) 22mg 1571.4%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 0.1mg 0.8%
Vitamine K 6µg 4.0%

 

De mineralen in bonen bruine uit blik/glas per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 119mg 23.8%
Kalium 285mg 14.3%
Calcium 50mg 6.3%
Fosfor 100mg 14.3%
Magnesium 34mg 14.3%
IJzer 1.6mg 11.4%
Koper 0.25mg 25.0%
Selenium 1mg 1.8%
Zinc 0.54mg 5.4%
Jodium 0.6µg 0.4%

 

Is bonen bruine uit blik/glas gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om bonen bruine uit blik/glas te verbranden?

In een bonen bruine uit blik/glas zitten 120kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 91 minuten 107 minuten
Zitten 82 minuten 96 minuten
Staan 71 minuten 84 minuten
Wandelen (5km) 21 minuten 25 minuten
Fietsen (20km/u) 11 minuten 13 minuten
Hardlopen (10km) 8 minuten 10 minuten
Fitness 21 minuten 25 minuten
Huishoudelijke taken 42 minuten 50 minuten
Tuinieren 21 minuten 25 minuten
Traplopen 14 minuten 17 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Discussieer mee

Dokter Fit