Calorieën En Voedingswaarde Van Boter kruiden-

Calorieën En Voedingswaarde Van Boter kruiden-

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van boter kruiden-, of boter kruiden- gezond is en hoeveel je moet bewegen om boter kruiden- te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Boter kruiden- bevat 623 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van boter kruiden-?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 623kcal 31.15%
Vet 67.7g 96.7%
– waarvan verzadigd 44.7g 223.5%
– waarvan transvet 1.3g 65.0%
Koolhydraten 2.1g 0.8%
– suikers 1.6g 3.2%
Vezels 0.5g 1.7%
Eiwit 1.2g 2.4%
Water 28.5g 1.43%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van boter kruiden-. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in boter kruiden- per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 768µg 96.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.01mg 0.9%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.03mg 2.1%
Vitamine B3 (niacine) 0mg 0.0%
Vitamine B6 (pyridoxine) 0mg 0.0%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0.3µg 12.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0.3µg 6.0%
Vitamine E 2.8mg 23.3%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in boter kruiden- per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 353mg 70.6%
Kalium 27mg 1.4%
Calcium 17mg 2.1%
Fosfor 23mg 3.3%
Magnesium 2mg 3.3%
IJzer 0.1mg 0.7%
Koper 0.01mg 1.0%
Selenium 1mg 1.8%
Zinc 0.09mg 0.9%
Jodium 1.5µg 1.0%

 

Is boter kruiden- gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om boter kruiden- te verbranden?

In een boter kruiden- zitten 623kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 473 minuten 558 minuten
Zitten 425 minuten 498 minuten
Staan 366 minuten 435 minuten
Wandelen (5km) 110 minuten 130 minuten
Fietsen (20km/u) 55 minuten 65 minuten
Hardlopen (10km) 44 minuten 52 minuten
Fitness 110 minuten 130 minuten
Huishoudelijke taken 220 minuten 260 minuten
Tuinieren 110 minuten 130 minuten
Traplopen 73 minuten 87 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Dokter Fit