Calorieën En Voedingswaarde Van Brood mais- met diverse zaden
Calorieën En Voedingswaarde Van Brood mais- met diverse zaden

Calorieën En Voedingswaarde Van Brood mais- met diverse zaden

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van brood mais- met diverse zaden, of brood mais- met diverse zaden gezond is en hoeveel je moet bewegen om brood mais- met diverse zaden te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Brood mais- met diverse zaden bevat 298 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van brood mais- met diverse zaden?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 298kcal 14.90%
Vet 8.5g 12.1%
– waarvan verzadigd 1.3g 6.5%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 40.1g 15.4%
– suikers 2.3g 4.6%
Vezels 6.1g 20.3%
Eiwit 12.3g 24.6%
Water 31.2g 1.56%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van brood mais- met diverse zaden. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in brood mais- met diverse zaden per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 0µg 0.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.22mg 20.0%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.07mg 5.0%
Vitamine B3 (niacine) 1.6mg 10.0%
Vitamine B6 (pyridoxine) 107mg 7642.9%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 1.7mg 14.2%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in brood mais- met diverse zaden per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 424mg 84.8%
Kalium 211mg 10.6%
Calcium 45mg 5.6%
Fosfor 198mg 28.3%
Magnesium 73mg 28.3%
IJzer 1.8mg 12.9%
Koper 0.26mg 26.0%
Selenium 6mg 10.9%
Zinc 1.63mg 16.3%
Jodium 61.1µg 40.7%

 

Is brood mais- met diverse zaden gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om brood mais- met diverse zaden te verbranden?

In een brood mais- met diverse zaden zitten 298kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 226 minuten 267 minuten
Zitten 203 minuten 238 minuten
Staan 175 minuten 208 minuten
Wandelen (5km) 53 minuten 62 minuten
Fietsen (20km/u) 26 minuten 31 minuten
Hardlopen (10km) 21 minuten 25 minuten
Fitness 53 minuten 62 minuten
Huishoudelijke taken 105 minuten 124 minuten
Tuinieren 53 minuten 62 minuten
Traplopen 35 minuten 41 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit