Calorieën En Voedingswaarde Van Brood stok- wit

Calorieën En Voedingswaarde Van Brood stok- wit

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van brood stok- wit, of brood stok- wit gezond is en hoeveel je moet bewegen om brood stok- wit te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Brood stok- wit bevat 269 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van brood stok- wit?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 269kcal 13.45%
Vet 1.2g 1.7%
– waarvan verzadigd 0.3g 1.5%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 53.4g 20.5%
– suikers 2.9g 5.8%
Vezels 2.8g 9.3%
Eiwit 9.8g 19.6%
Water 31g 1.55%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van brood stok- wit. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in brood stok- wit per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 0µg 0.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.07mg 6.4%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.04mg 2.9%
Vitamine B3 (niacine) 0.9mg 5.6%
Vitamine B6 (pyridoxine) 29mg 2071.4%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 0.1mg 0.8%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in brood stok- wit per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 456mg 91.2%
Kalium 102mg 5.1%
Calcium 27mg 3.4%
Fosfor 92mg 13.1%
Magnesium 20mg 13.1%
IJzer 0.9mg 6.4%
Koper 0.12mg 12.0%
Selenium 3mg 5.5%
Zinc 0.61mg 6.1%
Jodium 66.1µg 44.1%

 

Is brood stok- wit gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om brood stok- wit te verbranden?

In een brood stok- wit zitten 269kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 204 minuten 241 minuten
Zitten 183 minuten 215 minuten
Staan 158 minuten 188 minuten
Wandelen (5km) 47 minuten 56 minuten
Fietsen (20km/u) 24 minuten 28 minuten
Hardlopen (10km) 19 minuten 22 minuten
Fitness 47 minuten 56 minuten
Huishoudelijke taken 95 minuten 112 minuten
Tuinieren 47 minuten 56 minuten
Traplopen 32 minuten 37 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Dokter Fit