Calorieën En Voedingswaarde Van Brood volkoren- gem met diverse zaden

Calorieën En Voedingswaarde Van Brood volkoren- gem met diverse zaden

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van brood volkoren- gem met diverse zaden, of brood volkoren- gem met diverse zaden gezond is en hoeveel je moet bewegen om brood volkoren- gem met diverse zaden te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Brood volkoren- gem met diverse zaden bevat 274 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van brood volkoren- gem met diverse zaden?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 274kcal 13.70%
Vet 7.4g 10.6%
– waarvan verzadigd 1.2g 6.0%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 35.5g 13.7%
– suikers 1.7g 3.4%
Vezels 7.9g 26.3%
Eiwit 12.5g 25.0%
Water 34.7g 1.74%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van brood volkoren- gem met diverse zaden. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in brood volkoren- gem met diverse zaden per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 0µg 0.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.23mg 20.9%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.08mg 5.7%
Vitamine B3 (niacine) 1.9mg 11.9%
Vitamine B6 (pyridoxine) 149mg 10642.9%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 1.7mg 14.2%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in brood volkoren- gem met diverse zaden per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 350mg 70.0%
Kalium 319mg 16.0%
Calcium 45mg 5.6%
Fosfor 273mg 39.0%
Magnesium 101mg 39.0%
IJzer 2.5mg 17.9%
Koper 0.29mg 29.0%
Selenium 6mg 10.9%
Zinc 2.08mg 20.8%
Jodium 50.4µg 33.6%

 

Is brood volkoren- gem met diverse zaden gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om brood volkoren- gem met diverse zaden te verbranden?

In een brood volkoren- gem met diverse zaden zitten 274kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 208 minuten 245 minuten
Zitten 187 minuten 219 minuten
Staan 161 minuten 191 minuten
Wandelen (5km) 48 minuten 57 minuten
Fietsen (20km/u) 24 minuten 29 minuten
Hardlopen (10km) 19 minuten 23 minuten
Fitness 48 minuten 57 minuten
Huishoudelijke taken 97 minuten 114 minuten
Tuinieren 48 minuten 57 minuten
Traplopen 32 minuten 38 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Discussieer mee

Dokter Fit