Calorieën En Voedingswaarde Van Brood wit- gem met diverse zaden
Calorieën En Voedingswaarde Van Brood wit- gem met diverse zaden

Calorieën En Voedingswaarde Van Brood wit- gem met diverse zaden

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van brood wit- gem met diverse zaden, of brood wit- gem met diverse zaden gezond is en hoeveel je moet bewegen om brood wit- gem met diverse zaden te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Brood wit- gem met diverse zaden bevat 288 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van brood wit- gem met diverse zaden?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 288kcal 14.40%
Vet 7g 10.0%
– waarvan verzadigd 1.2g 6.0%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 43.2g 16.6%
– suikers 2.2g 4.4%
Vezels 4.3g 14.3%
Eiwit 10.8g 21.6%
Water 32.8g 1.64%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van brood wit- gem met diverse zaden. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in brood wit- gem met diverse zaden per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 0µg 0.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.2mg 18.2%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.08mg 5.7%
Vitamine B3 (niacine) 1.3mg 8.1%
Vitamine B6 (pyridoxine) 93mg 6642.9%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 1.7mg 14.2%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in brood wit- gem met diverse zaden per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 391mg 78.2%
Kalium 197mg 9.9%
Calcium 66mg 8.3%
Fosfor 179mg 25.6%
Magnesium 61mg 25.6%
IJzer 1.5mg 10.7%
Koper 0.2mg 20.0%
Selenium 6mg 10.9%
Zinc 1.37mg 13.7%
Jodium 56.4µg 37.6%

 

Is brood wit- gem met diverse zaden gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om brood wit- gem met diverse zaden te verbranden?

In een brood wit- gem met diverse zaden zitten 288kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 219 minuten 258 minuten
Zitten 196 minuten 230 minuten
Staan 169 minuten 201 minuten
Wandelen (5km) 51 minuten 60 minuten
Fietsen (20km/u) 25 minuten 30 minuten
Hardlopen (10km) 20 minuten 24 minuten
Fitness 51 minuten 60 minuten
Huishoudelijke taken 102 minuten 120 minuten
Tuinieren 51 minuten 60 minuten
Traplopen 34 minuten 40 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit