Calorieën En Voedingswaarde Van Cake madeleine cakereepjes Lotus
Calorieën En Voedingswaarde Van Cake madeleine cakereepjes Lotus

Calorieën En Voedingswaarde Van Cake madeleine cakereepjes Lotus

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van cake madeleine cakereepjes lotus, of cake madeleine cakereepjes lotus gezond is en hoeveel je moet bewegen om cake madeleine cakereepjes lotus te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Cake madeleine cakereepjes Lotus bevat 424 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van cake madeleine cakereepjes lotus?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 424kcal 21.20%
Vet 21.4g 30.6%
– waarvan verzadigd 8g 40.0%
– waarvan transvet g 0.0%
Koolhydraten 49.4g 19.0%
– suikers 22.2g 44.4%
Vezels 4.5g 15.0%
Eiwit 6.2g 12.4%
Water 18.5g 0.93%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van cake madeleine cakereepjes lotus. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in cake madeleine cakereepjes lotus per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 249µg 31.1%
Vitamine B1 (thiamine) 0.04mg 3.6%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.1mg 7.1%
Vitamine B3 (niacine) 0.3mg 1.9%
Vitamine B6 (pyridoxine) 58mg 4142.9%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0.38µg 15.2%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 2.3µg 46.0%
Vitamine E 1.1mg 9.2%
Vitamine K 0.3µg 0.2%

 

De mineralen in cake madeleine cakereepjes lotus per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 328mg 65.6%
Kalium 85mg 4.3%
Calcium 24mg 3.0%
Fosfor 93mg 13.3%
Magnesium 10mg 13.3%
IJzer 0.8mg 5.7%
Koper 0.06mg 6.0%
Selenium 6mg 10.9%
Zinc 0.57mg 5.7%
Jodium 16.7µg 11.1%

 

Is cake madeleine cakereepjes lotus gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om cake madeleine cakereepjes lotus te verbranden?

In een cake madeleine cakereepjes lotus zitten 424kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 322 minuten 380 minuten
Zitten 289 minuten 339 minuten
Staan 249 minuten 296 minuten
Wandelen (5km) 75 minuten 88 minuten
Fietsen (20km/u) 37 minuten 44 minuten
Hardlopen (10km) 30 minuten 35 minuten
Fitness 75 minuten 88 minuten
Huishoudelijke taken 150 minuten 177 minuten
Tuinieren 75 minuten 88 minuten
Traplopen 50 minuten 59 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit