Calorieën En Voedingswaarde Van Casselerrib gerookt/gekookt

Calorieën En Voedingswaarde Van Casselerrib gerookt/gekookt

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van casselerrib gerookt/gekookt, of casselerrib gerookt/gekookt gezond is en hoeveel je moet bewegen om casselerrib gerookt/gekookt te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Casselerrib gerookt/gekookt bevat 130 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van casselerrib gerookt/gekookt?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 130kcal 6.50%
Vet 5.1g 7.3%
– waarvan verzadigd 1.9g 9.5%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 2.8g 1.1%
– suikers 2.8g 5.6%
Vezels 0g 0.0%
Eiwit 18.3g 36.6%
Water 71.3g 3.57%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van casselerrib gerookt/gekookt. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in casselerrib gerookt/gekookt per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 1µg 0.1%
Vitamine B1 (thiamine) 0.66mg 60.0%
Vitamine B2 (riboflavine) 0mg 10.0%
Vitamine B3 (niacine) 8mg 46.9%
Vitamine B6 (pyridoxine) 109mg 7785.7%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0.37µg 14.8%
Vitamine C 25mg 31.3%
Vitamine D 0.1µg 2.0%
Vitamine E 0.2mg 1.7%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in casselerrib gerookt/gekookt per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 723mg 144.6%
Kalium 533mg 26.7%
Calcium 8mg 1.0%
Fosfor 298mg 42.6%
Magnesium 22mg 42.6%
IJzer 0.7mg 5.0%
Koper 0.04mg 4.0%
Selenium 13mg 23.6%
Zinc 1.7mg 17.0%
Jodium 2.5µg 1.7%

 

Is casselerrib gerookt/gekookt gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om casselerrib gerookt/gekookt te verbranden?

In een casselerrib gerookt/gekookt zitten 130kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 99 minuten 116 minuten
Zitten 89 minuten 104 minuten
Staan 76 minuten 91 minuten
Wandelen (5km) 23 minuten 27 minuten
Fietsen (20km/u) 11 minuten 14 minuten
Hardlopen (10km) 9 minuten 11 minuten
Fitness 23 minuten 27 minuten
Huishoudelijke taken 46 minuten 54 minuten
Tuinieren 23 minuten 27 minuten
Traplopen 15 minuten 18 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Discussieer mee

Dokter Fit