Calorieën En Voedingswaarde Van Croissant kaas-

Calorieën En Voedingswaarde Van Croissant kaas-

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van croissant kaas-, of croissant kaas- gezond is en hoeveel je moet bewegen om croissant kaas- te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Croissant kaas- bevat 400 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van croissant kaas-?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 400kcal 20.00%
Vet 21.8g 31.1%
– waarvan verzadigd 11.8g 59.0%
– waarvan transvet 0.6g 30.0%
Koolhydraten 39.1g 15.0%
– suikers 4.1g 8.2%
Vezels 2.3g 7.7%
Eiwit 10.6g 21.2%
Water 24.2g 1.21%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van croissant kaas-. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in croissant kaas- per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 29µg 3.6%
Vitamine B1 (thiamine) 0.06mg 5.5%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.11mg 7.9%
Vitamine B3 (niacine) 1.1mg 6.9%
Vitamine B6 (pyridoxine) 41mg 2928.6%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0.15µg 6.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 1.8mg 15.0%
Vitamine K 5.1µg 3.4%

 

De mineralen in croissant kaas- per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 481mg 96.2%
Kalium 99mg 5.0%
Calcium 84mg 10.5%
Fosfor 117mg 16.7%
Magnesium 19mg 16.7%
IJzer 0.7mg 5.0%
Koper 0.11mg 11.0%
Selenium 5mg 9.1%
Zinc 0.9mg 9.0%
Jodium 64µg 42.7%

 

Is croissant kaas- gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om croissant kaas- te verbranden?

In een croissant kaas- zitten 400kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 304 minuten 358 minuten
Zitten 273 minuten 320 minuten
Staan 235 minuten 279 minuten
Wandelen (5km) 71 minuten 83 minuten
Fietsen (20km/u) 35 minuten 42 minuten
Hardlopen (10km) 28 minuten 33 minuten
Fitness 71 minuten 83 minuten
Huishoudelijke taken 141 minuten 167 minuten
Tuinieren 71 minuten 83 minuten
Traplopen 47 minuten 56 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Dokter Fit