Calorieën En Voedingswaarde Van Filodeeg onbereid
Calorieën En Voedingswaarde Van Filodeeg onbereid

Calorieën En Voedingswaarde Van Filodeeg onbereid

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van filodeeg onbereid, of filodeeg onbereid gezond is en hoeveel je moet bewegen om filodeeg onbereid te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Filodeeg onbereid bevat 286 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van filodeeg onbereid?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 286kcal 14.30%
Vet 1.9g 2.7%
– waarvan verzadigd 0.4g 2.0%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 57.9g 22.3%
– suikers 3g 6.0%
Vezels 2.4g 8.0%
Eiwit 8g 16.0%
Water 28.7g 1.44%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van filodeeg onbereid. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in filodeeg onbereid per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 0µg 0.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.14mg 12.7%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.03mg 2.1%
Vitamine B3 (niacine) 1.3mg 8.1%
Vitamine B6 (pyridoxine) 0.09mg 6.4%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 0.5mg 4.2%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in filodeeg onbereid per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 253mg 50.6%
Kalium 124mg 6.2%
Calcium 63mg 7.9%
Fosfor 86mg 12.3%
Magnesium 23mg 12.3%
IJzer 1.5mg 10.7%
Koper 0.06mg 6.0%
Selenium 9mg 16.4%
Zinc 0.59mg 5.9%
Jodium 1µg 0.7%

 

Is filodeeg onbereid gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om filodeeg onbereid te verbranden?

In een filodeeg onbereid zitten 286kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 217 minuten 256 minuten
Zitten 195 minuten 229 minuten
Staan 168 minuten 200 minuten
Wandelen (5km) 50 minuten 60 minuten
Fietsen (20km/u) 25 minuten 30 minuten
Hardlopen (10km) 20 minuten 24 minuten
Fitness 50 minuten 60 minuten
Huishoudelijke taken 101 minuten 119 minuten
Tuinieren 50 minuten 60 minuten
Traplopen 34 minuten 40 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit