Calorieën En Voedingswaarde Van Kaas 30+ belegen
Calorieën En Voedingswaarde Van Kaas 30+ belegen

Calorieën En Voedingswaarde Van Kaas 30+ belegen

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van kaas 30+ belegen, of kaas 30+ belegen gezond is en hoeveel je moet bewegen om kaas 30+ belegen te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Kaas 30+ belegen bevat 306 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van kaas 30+ belegen?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 306kcal 15.30%
Vet 19.8g 28.3%
– waarvan verzadigd 12.9g 64.5%
– waarvan transvet 0.5g 25.0%
Koolhydraten 0g 0.0%
– suikers 0g 0.0%
Vezels 0g 0.0%
Eiwit 31.9g 63.8%
Water 46.7g 2.34%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van kaas 30+ belegen. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in kaas 30+ belegen per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 208µg 26.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.03mg 2.7%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.33mg 23.6%
Vitamine B3 (niacine) 0.1mg 0.6%
Vitamine B6 (pyridoxine) 0.05mg 3.6%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 2.23µg 89.2%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0.2µg 4.0%
Vitamine E 0.5mg 4.2%
Vitamine K 47.5µg 31.7%

 

De mineralen in kaas 30+ belegen per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 696mg 139.2%
Kalium 107mg 5.4%
Calcium 1033mg 129.1%
Fosfor 667mg 95.3%
Magnesium 40mg 95.3%
IJzer 0.2mg 1.4%
Koper 0.08mg 8.0%
Selenium 15mg 27.3%
Zinc 4.47mg 44.7%
Jodium 22µg 14.7%

 

Is kaas 30+ belegen gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om kaas 30+ belegen te verbranden?

In een kaas 30+ belegen zitten 306kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 232 minuten 274 minuten
Zitten 209 minuten 245 minuten
Staan 180 minuten 213 minuten
Wandelen (5km) 54 minuten 64 minuten
Fietsen (20km/u) 27 minuten 32 minuten
Hardlopen (10km) 22 minuten 26 minuten
Fitness 54 minuten 64 minuten
Huishoudelijke taken 108 minuten 128 minuten
Tuinieren 54 minuten 64 minuten
Traplopen 36 minuten 43 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit