Calorieën En Voedingswaarde Van Kaas 50+

Calorieën En Voedingswaarde Van Kaas 50+

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van kaas 50+, of kaas 50+ gezond is en hoeveel je moet bewegen om kaas 50+ te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Kaas 50+ bevat 380 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van kaas 50+?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 380kcal 19.00%
Vet 32.1g 45.9%
– waarvan verzadigd 20.9g 104.5%
– waarvan transvet 0.9g 45.0%
Koolhydraten 0g 0.0%
– suikers 0g 0.0%
Vezels 0g 0.0%
Eiwit 22.9g 45.8%
Water 40.1g 2.01%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van kaas 50+. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in kaas 50+ per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 363µg 45.4%
Vitamine B1 (thiamine) 0.04mg 3.6%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.27mg 19.3%
Vitamine B3 (niacine) 0.1mg 0.6%
Vitamine B6 (pyridoxine) 0.06mg 4.3%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 1.83µg 73.2%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0.3µg 6.0%
Vitamine E 0.9mg 7.5%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in kaas 50+ per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 710mg 142.0%
Kalium 81mg 4.1%
Calcium 713mg 89.1%
Fosfor 523mg 74.7%
Magnesium 35mg 74.7%
IJzer 0.3mg 2.1%
Koper 0.04mg 4.0%
Selenium 12mg 21.8%
Zinc 3.63mg 36.3%
Jodium 16µg 10.7%

 

Is kaas 50+ gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om kaas 50+ te verbranden?

In een kaas 50+ zitten 380kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 289 minuten 340 minuten
Zitten 259 minuten 304 minuten
Staan 224 minuten 265 minuten
Wandelen (5km) 67 minuten 79 minuten
Fietsen (20km/u) 34 minuten 40 minuten
Hardlopen (10km) 27 minuten 32 minuten
Fitness 67 minuten 79 minuten
Huishoudelijke taken 134 minuten 158 minuten
Tuinieren 67 minuten 79 minuten
Traplopen 45 minuten 53 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Dokter Fit