Calorieën En Voedingswaarde Van Kaas Brie 50+

Calorieën En Voedingswaarde Van Kaas Brie 50+

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van kaas brie 50+, of kaas brie 50+ gezond is en hoeveel je moet bewegen om kaas brie 50+ te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Kaas Brie 50+ bevat 318 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van kaas brie 50+?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 318kcal 15.90%
Vet 25.1g 35.9%
– waarvan verzadigd 16.3g 81.5%
– waarvan transvet 0.7g 35.0%
Koolhydraten 0g 0.0%
– suikers 0g 0.0%
Vezels 0g 0.0%
Eiwit 23g 46.0%
Water 52.6g 2.63%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van kaas brie 50+. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in kaas brie 50+ per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 256µg 32.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.05mg 4.5%
Vitamine B2 (riboflavine) 0mg 24.3%
Vitamine B3 (niacine) 1.1mg 6.9%
Vitamine B6 (pyridoxine) 235mg 16785.7%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 1.2µg 48.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0.3µg 6.0%
Vitamine E 0.8mg 6.7%
Vitamine K 17.4µg 11.6%

 

De mineralen in kaas brie 50+ per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 828mg 165.6%
Kalium 115mg 5.8%
Calcium 400mg 50.0%
Fosfor 188mg 26.9%
Magnesium 10mg 26.9%
IJzer 0.5mg 3.6%
Koper 0.07mg 7.0%
Selenium 7mg 12.7%
Zinc 2mg 20.0%
Jodium 16µg 10.7%

 

Is kaas brie 50+ gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om kaas brie 50+ te verbranden?

In een kaas brie 50+ zitten 318kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 242 minuten 285 minuten
Zitten 217 minuten 254 minuten
Staan 187 minuten 222 minuten
Wandelen (5km) 56 minuten 66 minuten
Fietsen (20km/u) 28 minuten 33 minuten
Hardlopen (10km) 22 minuten 27 minuten
Fitness 56 minuten 66 minuten
Huishoudelijke taken 112 minuten 133 minuten
Tuinieren 56 minuten 66 minuten
Traplopen 37 minuten 44 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Discussieer mee

Dokter Fit