Calorieën En Voedingswaarde Van Kaas schapen- vers

Calorieën En Voedingswaarde Van Kaas schapen- vers

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van kaas schapen- vers, of kaas schapen- vers gezond is en hoeveel je moet bewegen om kaas schapen- vers te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Kaas schapen- vers bevat 238 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van kaas schapen- vers?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 238kcal 11.90%
Vet 18.8g 26.9%
– waarvan verzadigd 12.2g 61.0%
– waarvan transvet 0.5g 25.0%
Koolhydraten 0g 0.0%
– suikers 0g 0.0%
Vezels 0g 0.0%
Eiwit 17g 34.0%
Water 58.6g 2.93%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van kaas schapen- vers. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in kaas schapen- vers per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 228µg 28.5%
Vitamine B1 (thiamine) 0.04mg 3.6%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.3mg 21.4%
Vitamine B3 (niacine) 0.2mg 1.3%
Vitamine B6 (pyridoxine) 0.1mg 7.1%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 1.5µg 60.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0.1µg 2.0%
Vitamine E 0.5mg 4.2%
Vitamine K 1.8µg 1.2%

 

De mineralen in kaas schapen- vers per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 1300mg 260.0%
Kalium 150mg 7.5%
Calcium 450mg 56.3%
Fosfor 360mg 51.4%
Magnesium 25mg 51.4%
IJzer 0.7mg 5.0%
Koper mg 0.0%
Selenium mg 0.0%
Zinc 2mg 20.0%
Jodium 25µg 16.7%

 

Is kaas schapen- vers gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om kaas schapen- vers te verbranden?

In een kaas schapen- vers zitten 238kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 181 minuten 213 minuten
Zitten 162 minuten 190 minuten
Staan 140 minuten 166 minuten
Wandelen (5km) 42 minuten 50 minuten
Fietsen (20km/u) 21 minuten 25 minuten
Hardlopen (10km) 17 minuten 20 minuten
Fitness 42 minuten 50 minuten
Huishoudelijke taken 84 minuten 99 minuten
Tuinieren 42 minuten 50 minuten
Traplopen 28 minuten 33 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Dokter Fit