Calorieën En Voedingswaarde Van Kalfslappen mager rauw
Calorieën En Voedingswaarde Van Kalfslappen mager rauw

Calorieën En Voedingswaarde Van Kalfslappen mager rauw

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van kalfslappen mager rauw, of kalfslappen mager rauw gezond is en hoeveel je moet bewegen om kalfslappen mager rauw te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Kalfslappen mager rauw bevat 104 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van kalfslappen mager rauw?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 104kcal 5.20%
Vet 1.9g 2.7%
– waarvan verzadigd 0.6g 3.0%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 0g 0.0%
– suikers 0g 0.0%
Vezels 0g 0.0%
Eiwit 21.8g 43.6%
Water 75.8g 3.79%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van kalfslappen mager rauw. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in kalfslappen mager rauw per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 3µg 0.4%
Vitamine B1 (thiamine) 0.07mg 6.4%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.17mg 12.1%
Vitamine B3 (niacine) 5.8mg 36.3%
Vitamine B6 (pyridoxine) 409mg 29214.3%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 2.19µg 87.6%
Vitamine C 1mg 1.3%
Vitamine D 0.4µg 8.0%
Vitamine E 0.3mg 2.5%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in kalfslappen mager rauw per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 61mg 12.2%
Kalium 415mg 20.8%
Calcium 4mg 0.5%
Fosfor 225mg 32.1%
Magnesium 25mg 32.1%
IJzer 0.9mg 6.4%
Koper 0.06mg 6.0%
Selenium 8mg 14.5%
Zinc 3.64mg 36.4%
Jodium 3.2µg 2.1%

 

Is kalfslappen mager rauw gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om kalfslappen mager rauw te verbranden?

In een kalfslappen mager rauw zitten 104kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 79 minuten 93 minuten
Zitten 71 minuten 83 minuten
Staan 61 minuten 73 minuten
Wandelen (5km) 18 minuten 22 minuten
Fietsen (20km/u) 9 minuten 11 minuten
Hardlopen (10km) 7 minuten 9 minuten
Fitness 18 minuten 22 minuten
Huishoudelijke taken 37 minuten 43 minuten
Tuinieren 18 minuten 22 minuten
Traplopen 12 minuten 14 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit