Calorieën En Voedingswaarde Van Knoflook bereid zonder vet
Calorieën En Voedingswaarde Van Knoflook bereid zonder vet

Calorieën En Voedingswaarde Van Knoflook bereid zonder vet

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van knoflook bereid zonder vet, of knoflook bereid zonder vet gezond is en hoeveel je moet bewegen om knoflook bereid zonder vet te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Knoflook bereid zonder vet bevat 127 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van knoflook bereid zonder vet?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 127kcal 6.35%
Vet 0.3g 0.4%
– waarvan verzadigd 0g 0.0%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 23.8g 9.2%
– suikers 1.4g 2.8%
Vezels 2.7g 9.0%
Eiwit 5.6g 11.2%
Water 65.4g 3.27%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van knoflook bereid zonder vet. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in knoflook bereid zonder vet per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 0µg 0.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.16mg 14.5%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.04mg 2.9%
Vitamine B3 (niacine) 0.1mg 0.6%
Vitamine B6 (pyridoxine) 1.37mg 97.9%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 0.4mg 3.3%
Vitamine K 0.4µg 0.3%

 

De mineralen in knoflook bereid zonder vet per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 17mg 3.4%
Kalium 490mg 24.5%
Calcium 11mg 1.4%
Fosfor 140mg 20.0%
Magnesium 21mg 20.0%
IJzer 0.6mg 4.3%
Koper 0.18mg 18.0%
Selenium 10mg 18.2%
Zinc 0.73mg 7.3%
Jodium 10µg 6.7%

 

Is knoflook bereid zonder vet gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om knoflook bereid zonder vet te verbranden?

In een knoflook bereid zonder vet zitten 127kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 96 minuten 114 minuten
Zitten 87 minuten 102 minuten
Staan 75 minuten 89 minuten
Wandelen (5km) 22 minuten 26 minuten
Fietsen (20km/u) 11 minuten 13 minuten
Hardlopen (10km) 9 minuten 11 minuten
Fitness 22 minuten 26 minuten
Huishoudelijke taken 45 minuten 53 minuten
Tuinieren 22 minuten 26 minuten
Traplopen 15 minuten 18 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit