Calorieën En Voedingswaarde Van Koek ontbijt- met noten en vruchten

Calorieën En Voedingswaarde Van Koek ontbijt- met noten en vruchten

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van koek ontbijt- met noten en vruchten, of koek ontbijt- met noten en vruchten gezond is en hoeveel je moet bewegen om koek ontbijt- met noten en vruchten te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Koek ontbijt- met noten en vruchten bevat 342 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van koek ontbijt- met noten en vruchten?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 342kcal 17.10%
Vet 6.5g 9.3%
– waarvan verzadigd 1g 5.0%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 64g 24.6%
– suikers 37.2g 74.4%
Vezels 3.8g 12.7%
Eiwit 4.9g 9.8%
Water 19.5g 0.98%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van koek ontbijt- met noten en vruchten. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in koek ontbijt- met noten en vruchten per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 1µg 0.1%
Vitamine B1 (thiamine) 0.06mg 5.5%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.04mg 2.9%
Vitamine B3 (niacine) 1.5mg 9.4%
Vitamine B6 (pyridoxine) 45mg 3214.3%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0.1µg 2.0%
Vitamine E 1.1mg 9.2%
Vitamine K 0.4µg 0.3%

 

De mineralen in koek ontbijt- met noten en vruchten per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 189mg 37.8%
Kalium 255mg 12.8%
Calcium 26mg 3.3%
Fosfor 138mg 19.7%
Magnesium 40mg 19.7%
IJzer 1.1mg 7.9%
Koper 0.19mg 19.0%
Selenium 9mg 16.4%
Zinc 0.92mg 9.2%
Jodium 12.5µg 8.3%

 

Is koek ontbijt- met noten en vruchten gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om koek ontbijt- met noten en vruchten te verbranden?

In een koek ontbijt- met noten en vruchten zitten 342kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 260 minuten 306 minuten
Zitten 233 minuten 274 minuten
Staan 201 minuten 239 minuten
Wandelen (5km) 60 minuten 71 minuten
Fietsen (20km/u) 30 minuten 36 minuten
Hardlopen (10km) 24 minuten 29 minuten
Fitness 60 minuten 71 minuten
Huishoudelijke taken 121 minuten 143 minuten
Tuinieren 60 minuten 71 minuten
Traplopen 40 minuten 48 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Discussieer mee

Dokter Fit