Calorieën En Voedingswaarde Van Koek ontbijt- met rozijnen

Calorieën En Voedingswaarde Van Koek ontbijt- met rozijnen

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van koek ontbijt- met rozijnen, of koek ontbijt- met rozijnen gezond is en hoeveel je moet bewegen om koek ontbijt- met rozijnen te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Koek ontbijt- met rozijnen bevat 315 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van koek ontbijt- met rozijnen?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 315kcal 15.75%
Vet 1.2g 1.7%
– waarvan verzadigd 0.2g 1.0%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 71.5g 27.5%
– suikers 42.3g 84.6%
Vezels 3.7g 12.3%
Eiwit 2.7g 5.4%
Water 20.2g 1.01%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van koek ontbijt- met rozijnen. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in koek ontbijt- met rozijnen per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 1µg 0.1%
Vitamine B1 (thiamine) 0.04mg 3.6%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.03mg 2.1%
Vitamine B3 (niacine) 0.6mg 3.8%
Vitamine B6 (pyridoxine) 26mg 1857.1%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0.1µg 2.0%
Vitamine E 0.5mg 4.2%
Vitamine K 0.4µg 0.3%

 

De mineralen in koek ontbijt- met rozijnen per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 167mg 33.4%
Kalium 199mg 10.0%
Calcium 20mg 2.5%
Fosfor 99mg 14.1%
Magnesium 19mg 14.1%
IJzer 0.9mg 6.4%
Koper 0.09mg 9.0%
Selenium 3mg 5.5%
Zinc 0.6mg 6.0%
Jodium 13.7µg 9.1%

 

Is koek ontbijt- met rozijnen gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om koek ontbijt- met rozijnen te verbranden?

In een koek ontbijt- met rozijnen zitten 315kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 239 minuten 282 minuten
Zitten 215 minuten 252 minuten
Staan 185 minuten 220 minuten
Wandelen (5km) 56 minuten 66 minuten
Fietsen (20km/u) 28 minuten 33 minuten
Hardlopen (10km) 22 minuten 26 minuten
Fitness 56 minuten 66 minuten
Huishoudelijke taken 111 minuten 131 minuten
Tuinieren 56 minuten 66 minuten
Traplopen 37 minuten 44 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Dokter Fit