Calorieën En Voedingswaarde Van Koekje bitter-

Calorieën En Voedingswaarde Van Koekje bitter-

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van koekje bitter-, of koekje bitter- gezond is en hoeveel je moet bewegen om koekje bitter- te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Koekje bitter- bevat 411 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van koekje bitter-?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 411kcal 20.55%
Vet 11.5g 16.4%
– waarvan verzadigd 2g 10.0%
– waarvan transvet 0.2g 10.0%
Koolhydraten 68.7g 26.4%
– suikers 50.6g 101.2%
Vezels 2.3g 7.7%
Eiwit 7g 14.0%
Water 10g 0.50%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van koekje bitter-. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in koekje bitter- per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 0µg 0.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.04mg 3.6%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.12mg 8.6%
Vitamine B3 (niacine) 0.7mg 4.4%
Vitamine B6 (pyridoxine) 15mg 1071.4%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0.03µg 1.2%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 3.3mg 27.5%
Vitamine K 0.3µg 0.2%

 

De mineralen in koekje bitter- per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 12mg 2.4%
Kalium 185mg 9.3%
Calcium 52mg 6.5%
Fosfor 114mg 16.3%
Magnesium 54mg 16.3%
IJzer 0.8mg 5.7%
Koper 0.15mg 15.0%
Selenium 1mg 1.8%
Zinc 0.63mg 6.3%
Jodium 0.5µg 0.3%

 

Is koekje bitter- gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om koekje bitter- te verbranden?

In een koekje bitter- zitten 411kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 312 minuten 368 minuten
Zitten 280 minuten 329 minuten
Staan 242 minuten 287 minuten
Wandelen (5km) 73 minuten 86 minuten
Fietsen (20km/u) 36 minuten 43 minuten
Hardlopen (10km) 29 minuten 34 minuten
Fitness 73 minuten 86 minuten
Huishoudelijke taken 145 minuten 171 minuten
Tuinieren 73 minuten 86 minuten
Traplopen 48 minuten 57 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Discussieer mee

Dokter Fit