Calorieën En Voedingswaarde Van Lamsvlees >10 g vet rauw gem

Calorieën En Voedingswaarde Van Lamsvlees >10 g vet rauw gem

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van lamsvlees >10 g vet rauw gem, of lamsvlees >10 g vet rauw gem gezond is en hoeveel je moet bewegen om lamsvlees >10 g vet rauw gem te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Lamsvlees >10 g vet rauw gem bevat 221 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van lamsvlees >10 g vet rauw gem?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 221kcal 11.05%
Vet 16g 22.9%
– waarvan verzadigd 7.2g 36.0%
– waarvan transvet 0.8g 40.0%
Koolhydraten 0g 0.0%
– suikers 0g 0.0%
Vezels 0g 0.0%
Eiwit 19.3g 38.6%
Water 66.2g 3.31%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van lamsvlees >10 g vet rauw gem. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in lamsvlees >10 g vet rauw gem per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 9µg 1.1%
Vitamine B1 (thiamine) 0.08mg 7.3%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.2mg 14.3%
Vitamine B3 (niacine) 4.9mg 30.6%
Vitamine B6 (pyridoxine) 183mg 13071.4%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 1.8µg 72.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0.3µg 6.0%
Vitamine E 0.1mg 0.8%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in lamsvlees >10 g vet rauw gem per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 62mg 12.4%
Kalium 295mg 14.8%
Calcium 15mg 1.9%
Fosfor 180mg 25.7%
Magnesium 20mg 25.7%
IJzer 1.7mg 12.1%
Koper 0.08mg 8.0%
Selenium 3mg 5.5%
Zinc 2.96mg 29.6%
Jodium 6.5µg 4.3%

 

Is lamsvlees >10 g vet rauw gem gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om lamsvlees >10 g vet rauw gem te verbranden?

In een lamsvlees >10 g vet rauw gem zitten 221kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 168 minuten 198 minuten
Zitten 151 minuten 177 minuten
Staan 130 minuten 154 minuten
Wandelen (5km) 39 minuten 46 minuten
Fietsen (20km/u) 20 minuten 23 minuten
Hardlopen (10km) 16 minuten 18 minuten
Fitness 39 minuten 46 minuten
Huishoudelijke taken 78 minuten 92 minuten
Tuinieren 39 minuten 46 minuten
Traplopen 26 minuten 31 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Dokter Fit