Calorieën En Voedingswaarde Van Meel cassave-

Calorieën En Voedingswaarde Van Meel cassave-

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van meel cassave-, of meel cassave- gezond is en hoeveel je moet bewegen om meel cassave- te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Meel cassave- bevat 336 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van meel cassave-?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 336kcal 16.80%
Vet 0g 0.0%
– waarvan verzadigd 0g 0.0%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 81g 31.2%
– suikers 3g 6.0%
Vezels 1.8g 6.0%
Eiwit 2g 4.0%
Water 14g 0.70%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van meel cassave-. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in meel cassave- per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 0µg 0.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.08mg 7.3%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.07mg 5.0%
Vitamine B3 (niacine) 1.6mg 10.0%
Vitamine B6 (pyridoxine) mg 0.0%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 4mg 5.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E mg 0.0%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in meel cassave- per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 4mg 0.8%
Kalium 20mg 1.0%
Calcium 60mg 7.5%
Fosfor 105mg 15.0%
Magnesium mg 15.0%
IJzer 5.4mg 38.6%
Koper mg 0.0%
Selenium mg 0.0%
Zinc mg 0.0%
Jodium µg 0.0%

 

Is meel cassave- gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om meel cassave- te verbranden?

In een meel cassave- zitten 336kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 255 minuten 301 minuten
Zitten 229 minuten 269 minuten
Staan 198 minuten 234 minuten
Wandelen (5km) 59 minuten 70 minuten
Fietsen (20km/u) 30 minuten 35 minuten
Hardlopen (10km) 24 minuten 28 minuten
Fitness 59 minuten 70 minuten
Huishoudelijke taken 119 minuten 140 minuten
Tuinieren 59 minuten 70 minuten
Traplopen 40 minuten 47 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Discussieer mee

Dokter Fit