Calorieën En Voedingswaarde Van Pangasius bereid in magnetron zonder toev
Calorieën En Voedingswaarde Van Pangasius bereid in magnetron zonder toev

Calorieën En Voedingswaarde Van Pangasius bereid in magnetron zonder toev

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van pangasius bereid in magnetron zonder toev, of pangasius bereid in magnetron zonder toev gezond is en hoeveel je moet bewegen om pangasius bereid in magnetron zonder toev te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Pangasius bereid in magnetron zonder toev bevat 89 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van pangasius bereid in magnetron zonder toev?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 89kcal 4.45%
Vet 1.6g 2.3%
– waarvan verzadigd 0.3g 1.5%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 0g 0.0%
– suikers 0g 0.0%
Vezels 0g 0.0%
Eiwit 18.6g 37.2%
Water 79.8g 3.99%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van pangasius bereid in magnetron zonder toev. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in pangasius bereid in magnetron zonder toev per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 5µg 0.6%
Vitamine B1 (thiamine) 0mg 0.0%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.05mg 3.6%
Vitamine B3 (niacine) 2mg 12.5%
Vitamine B6 (pyridoxine) 101mg 7214.3%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0.42µg 16.8%
Vitamine C 1mg 1.3%
Vitamine D 0.1µg 2.0%
Vitamine E 0.3mg 2.5%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in pangasius bereid in magnetron zonder toev per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 241mg 48.2%
Kalium 261mg 13.1%
Calcium 10mg 1.3%
Fosfor 192mg 27.4%
Magnesium 22mg 27.4%
IJzer 0.1mg 0.7%
Koper 0.01mg 1.0%
Selenium 12mg 21.8%
Zinc 0.41mg 4.1%
Jodium 6µg 4.0%

 

Is pangasius bereid in magnetron zonder toev gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om pangasius bereid in magnetron zonder toev te verbranden?

In een pangasius bereid in magnetron zonder toev zitten 89kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 68 minuten 80 minuten
Zitten 61 minuten 71 minuten
Staan 52 minuten 62 minuten
Wandelen (5km) 16 minuten 19 minuten
Fietsen (20km/u) 8 minuten 9 minuten
Hardlopen (10km) 6 minuten 7 minuten
Fitness 16 minuten 19 minuten
Huishoudelijke taken 31 minuten 37 minuten
Tuinieren 16 minuten 19 minuten
Traplopen 10 minuten 12 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit