Calorieën En Voedingswaarde Van Pap havermout- bereid met halfvolle melk ongezoet
Calorieën En Voedingswaarde Van Pap havermout- bereid met halfvolle melk ongezoet

Calorieën En Voedingswaarde Van Pap havermout- bereid met halfvolle melk ongezoet

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van pap havermout- bereid met halfvolle melk ongezoet, of pap havermout- bereid met halfvolle melk ongezoet gezond is en hoeveel je moet bewegen om pap havermout- bereid met halfvolle melk ongezoet te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Pap havermout- bereid met halfvolle melk ongezoet bevat 80 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van pap havermout- bereid met halfvolle melk ongezoet?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 80kcal 4.00%
Vet 2.1g 3.0%
– waarvan verzadigd 1g 5.0%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 10.7g 4.1%
– suikers 4.4g 8.8%
Vezels 0.8g 2.7%
Eiwit 4.4g 8.8%
Water 81.1g 4.06%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van pap havermout- bereid met halfvolle melk ongezoet. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in pap havermout- bereid met halfvolle melk ongezoet per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 14µg 1.8%
Vitamine B1 (thiamine) 0.1mg 9.1%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.17mg 12.1%
Vitamine B3 (niacine) 0.2mg 1.3%
Vitamine B6 (pyridoxine) 43mg 3071.4%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0.41µg 16.4%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 0.2mg 1.7%
Vitamine K 0.6µg 0.4%

 

De mineralen in pap havermout- bereid met halfvolle melk ongezoet per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 39mg 7.8%
Kalium 175mg 8.8%
Calcium 117mg 14.6%
Fosfor 134mg 19.1%
Magnesium 24mg 19.1%
IJzer 0.5mg 3.6%
Koper 0.03mg 3.0%
Selenium 1mg 1.8%
Zinc 0.69mg 6.9%
Jodium 13.4µg 8.9%

 

Is pap havermout- bereid met halfvolle melk ongezoet gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om pap havermout- bereid met halfvolle melk ongezoet te verbranden?

In een pap havermout- bereid met halfvolle melk ongezoet zitten 80kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 61 minuten 72 minuten
Zitten 55 minuten 64 minuten
Staan 47 minuten 56 minuten
Wandelen (5km) 14 minuten 17 minuten
Fietsen (20km/u) 7 minuten 8 minuten
Hardlopen (10km) 6 minuten 7 minuten
Fitness 14 minuten 17 minuten
Huishoudelijke taken 28 minuten 33 minuten
Tuinieren 14 minuten 17 minuten
Traplopen 9 minuten 11 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit