Calorieën En Voedingswaarde Van Pasta kruiden-/boemboe

Calorieën En Voedingswaarde Van Pasta kruiden-/boemboe

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van pasta kruiden-/boemboe, of pasta kruiden-/boemboe gezond is en hoeveel je moet bewegen om pasta kruiden-/boemboe te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Pasta kruiden-/boemboe bevat 306 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van pasta kruiden-/boemboe?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 306kcal 15.30%
Vet 20.4g 29.1%
– waarvan verzadigd 3.9g 19.5%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 25.6g 9.8%
– suikers 17g 34.0%
Vezels 1.7g 5.7%
Eiwit 4g 8.0%
Water 47.9g 2.40%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van pasta kruiden-/boemboe. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in pasta kruiden-/boemboe per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 0µg 0.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.01mg 0.9%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.01mg 0.7%
Vitamine B3 (niacine) 0.1mg 0.6%
Vitamine B6 (pyridoxine) 42mg 3000.0%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 1mg 1.3%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 1.7mg 14.2%
Vitamine K 10.8µg 7.2%

 

De mineralen in pasta kruiden-/boemboe per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 2515mg 503.0%
Kalium 58mg 2.9%
Calcium 11mg 1.4%
Fosfor 17mg 2.4%
Magnesium 4mg 2.4%
IJzer 0.1mg 0.7%
Koper 0.04mg 4.0%
Selenium 0mg 0.0%
Zinc 0.13mg 1.3%
Jodium 2.8µg 1.9%

 

Is pasta kruiden-/boemboe gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om pasta kruiden-/boemboe te verbranden?

In een pasta kruiden-/boemboe zitten 306kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 232 minuten 274 minuten
Zitten 209 minuten 245 minuten
Staan 180 minuten 213 minuten
Wandelen (5km) 54 minuten 64 minuten
Fietsen (20km/u) 27 minuten 32 minuten
Hardlopen (10km) 22 minuten 26 minuten
Fitness 54 minuten 64 minuten
Huishoudelijke taken 108 minuten 128 minuten
Tuinieren 54 minuten 64 minuten
Traplopen 36 minuten 43 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Dokter Fit