Calorieën En Voedingswaarde Van Pizza met kaas en groenten diepvries onbereid
Calorieën En Voedingswaarde Van Pizza met kaas en groenten diepvries onbereid

Calorieën En Voedingswaarde Van Pizza met kaas en groenten diepvries onbereid

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van pizza met kaas en groenten diepvries onbereid, of pizza met kaas en groenten diepvries onbereid gezond is en hoeveel je moet bewegen om pizza met kaas en groenten diepvries onbereid te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Pizza met kaas en groenten diepvries onbereid bevat 232 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van pizza met kaas en groenten diepvries onbereid?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 232kcal 11.60%
Vet 9.7g 13.9%
– waarvan verzadigd 3.6g 18.0%
– waarvan transvet 0.1g 5.0%
Koolhydraten 25.9g 10.0%
– suikers 2g 4.0%
Vezels 1.9g 6.3%
Eiwit 9.3g 18.6%
Water 52.2g 2.61%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van pizza met kaas en groenten diepvries onbereid. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in pizza met kaas en groenten diepvries onbereid per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 95µg 11.9%
Vitamine B1 (thiamine) 0.04mg 3.6%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.09mg 6.4%
Vitamine B3 (niacine) 0.6mg 3.8%
Vitamine B6 (pyridoxine) 75mg 5357.1%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0.35µg 14.0%
Vitamine C 4mg 5.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 1.5mg 12.5%
Vitamine K 36.9µg 24.6%

 

De mineralen in pizza met kaas en groenten diepvries onbereid per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 375mg 75.0%
Kalium 168mg 8.4%
Calcium 129mg 16.1%
Fosfor 135mg 19.3%
Magnesium 16mg 19.3%
IJzer 0.5mg 3.6%
Koper 0.08mg 8.0%
Selenium 3mg 5.5%
Zinc 0.94mg 9.4%
Jodium 10.9µg 7.3%

 

Is pizza met kaas en groenten diepvries onbereid gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om pizza met kaas en groenten diepvries onbereid te verbranden?

In een pizza met kaas en groenten diepvries onbereid zitten 232kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 176 minuten 208 minuten
Zitten 158 minuten 186 minuten
Staan 136 minuten 162 minuten
Wandelen (5km) 41 minuten 48 minuten
Fietsen (20km/u) 20 minuten 24 minuten
Hardlopen (10km) 16 minuten 19 minuten
Fitness 41 minuten 48 minuten
Huishoudelijke taken 82 minuten 97 minuten
Tuinieren 41 minuten 48 minuten
Traplopen 27 minuten 32 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit