Calorieën En Voedingswaarde Van Pudding luchtige
Calorieën En Voedingswaarde Van Pudding luchtige

Calorieën En Voedingswaarde Van Pudding luchtige

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van pudding luchtige, of pudding luchtige gezond is en hoeveel je moet bewegen om pudding luchtige te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Pudding luchtige bevat 179 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van pudding luchtige?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 179kcal 8.95%
Vet 8.1g 11.6%
– waarvan verzadigd 5g 25.0%
– waarvan transvet 0.1g 5.0%
Koolhydraten 22g 8.5%
– suikers 17.9g 35.8%
Vezels 0.9g 3.0%
Eiwit 4.2g 8.4%
Water 64.9g 3.25%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van pudding luchtige. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in pudding luchtige per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 77µg 9.6%
Vitamine B1 (thiamine) 0.02mg 1.8%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.13mg 9.3%
Vitamine B3 (niacine) 0.1mg 0.6%
Vitamine B6 (pyridoxine) 28mg 2000.0%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0.37µg 14.8%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 0.4mg 3.3%
Vitamine K 2.4µg 1.6%

 

De mineralen in pudding luchtige per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 60mg 12.0%
Kalium 134mg 6.7%
Calcium 83mg 10.4%
Fosfor 84mg 12.0%
Magnesium 12mg 12.0%
IJzer 0.3mg 2.1%
Koper 0.03mg 3.0%
Selenium 1mg 1.8%
Zinc 0.31mg 3.1%
Jodium 11.1µg 7.4%

 

Is pudding luchtige gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om pudding luchtige te verbranden?

In een pudding luchtige zitten 179kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 136 minuten 160 minuten
Zitten 122 minuten 143 minuten
Staan 105 minuten 125 minuten
Wandelen (5km) 32 minuten 37 minuten
Fietsen (20km/u) 16 minuten 19 minuten
Hardlopen (10km) 13 minuten 15 minuten
Fitness 32 minuten 37 minuten
Huishoudelijke taken 63 minuten 75 minuten
Tuinieren 32 minuten 37 minuten
Traplopen 21 minuten 25 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit