Calorieën En Voedingswaarde Van Pudding vanille-

Calorieën En Voedingswaarde Van Pudding vanille-

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van pudding vanille-, of pudding vanille- gezond is en hoeveel je moet bewegen om pudding vanille- te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Pudding vanille- bevat 89 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van pudding vanille-?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 89kcal 4.45%
Vet 2g 2.9%
– waarvan verzadigd 1g 5.0%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 13.8g 5.3%
– suikers 9.5g 19.0%
Vezels 0g 0.0%
Eiwit 3.9g 7.8%
Water 79.2g 3.96%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van pudding vanille-. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in pudding vanille- per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 34µg 4.3%
Vitamine B1 (thiamine) 0.04mg 3.6%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.18mg 12.9%
Vitamine B3 (niacine) 0.1mg 0.6%
Vitamine B6 (pyridoxine) 38mg 2714.3%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0.51µg 20.4%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0.2µg 4.0%
Vitamine E 0.4mg 3.3%
Vitamine K 0.6µg 0.4%

 

De mineralen in pudding vanille- per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 49mg 9.8%
Kalium 141mg 7.1%
Calcium 105mg 13.1%
Fosfor 108mg 15.4%
Magnesium 11mg 15.4%
IJzer 0.3mg 2.1%
Koper 0.01mg 1.0%
Selenium 2mg 3.6%
Zinc 0.5mg 5.0%
Jodium 15.4µg 10.3%

 

Is pudding vanille- gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om pudding vanille- te verbranden?

In een pudding vanille- zitten 89kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 68 minuten 80 minuten
Zitten 61 minuten 71 minuten
Staan 52 minuten 62 minuten
Wandelen (5km) 16 minuten 19 minuten
Fietsen (20km/u) 8 minuten 9 minuten
Hardlopen (10km) 6 minuten 7 minuten
Fitness 16 minuten 19 minuten
Huishoudelijke taken 31 minuten 37 minuten
Tuinieren 16 minuten 19 minuten
Traplopen 10 minuten 12 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Dokter Fit