Calorieën En Voedingswaarde Van Rijst zilvervlies- rauw

Calorieën En Voedingswaarde Van Rijst zilvervlies- rauw

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van rijst zilvervlies- rauw, of rijst zilvervlies- rauw gezond is en hoeveel je moet bewegen om rijst zilvervlies- rauw te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Rijst zilvervlies- rauw bevat 357 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van rijst zilvervlies- rauw?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 357kcal 17.85%
Vet 2.6g 3.7%
– waarvan verzadigd 0.6g 3.0%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 73.5g 28.3%
– suikers 1g 2.0%
Vezels 3g 10.0%
Eiwit 8.3g 16.6%
Water 11.8g 0.59%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van rijst zilvervlies- rauw. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in rijst zilvervlies- rauw per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 0µg 0.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.34mg 30.9%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.03mg 2.1%
Vitamine B3 (niacine) 6.1mg 38.1%
Vitamine B6 (pyridoxine) 0.25mg 17.9%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 0.8mg 6.7%
Vitamine K 0.8µg 0.5%

 

De mineralen in rijst zilvervlies- rauw per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 1mg 0.2%
Kalium 250mg 12.5%
Calcium 12mg 1.5%
Fosfor 300mg 42.9%
Magnesium 157mg 42.9%
IJzer 1.3mg 9.3%
Koper 0.22mg 22.0%
Selenium 10mg 18.2%
Zinc 0.8mg 8.0%
Jodium 4.5µg 3.0%

 

Is rijst zilvervlies- rauw gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om rijst zilvervlies- rauw te verbranden?

In een rijst zilvervlies- rauw zitten 357kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 271 minuten 320 minuten
Zitten 243 minuten 286 minuten
Staan 210 minuten 249 minuten
Wandelen (5km) 63 minuten 74 minuten
Fietsen (20km/u) 32 minuten 37 minuten
Hardlopen (10km) 25 minuten 30 minuten
Fitness 63 minuten 74 minuten
Huishoudelijke taken 126 minuten 149 minuten
Tuinieren 63 minuten 74 minuten
Traplopen 42 minuten 50 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Discussieer mee

Dokter Fit