Calorieën En Voedingswaarde Van Runderbaklappen bereid

Calorieën En Voedingswaarde Van Runderbaklappen bereid

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van runderbaklappen bereid, of runderbaklappen bereid gezond is en hoeveel je moet bewegen om runderbaklappen bereid te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Runderbaklappen bereid bevat 140 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van runderbaklappen bereid?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 140kcal 7.00%
Vet 3.3g 4.7%
– waarvan verzadigd 0.8g 4.0%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 0g 0.0%
– suikers 0g 0.0%
Vezels 0.2g 0.7%
Eiwit 27.5g 55.0%
Water 68g 3.40%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van runderbaklappen bereid. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in runderbaklappen bereid per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 21µg 2.6%
Vitamine B1 (thiamine) 0.05mg 4.5%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.22mg 15.7%
Vitamine B3 (niacine) 5.6mg 35.0%
Vitamine B6 (pyridoxine) 0.36mg 25.7%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 2.36µg 94.4%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0.5µg 10.0%
Vitamine E 0.9mg 7.5%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in runderbaklappen bereid per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 67mg 13.4%
Kalium 514mg 25.7%
Calcium 7mg 0.9%
Fosfor 262mg 37.4%
Magnesium 30mg 37.4%
IJzer 2.7mg 19.3%
Koper 0.09mg 9.0%
Selenium 15mg 27.3%
Zinc 5.96mg 59.6%
Jodium 2.2µg 1.5%

 

Is runderbaklappen bereid gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om runderbaklappen bereid te verbranden?

In een runderbaklappen bereid zitten 140kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 106 minuten 125 minuten
Zitten 95 minuten 112 minuten
Staan 82 minuten 98 minuten
Wandelen (5km) 25 minuten 29 minuten
Fietsen (20km/u) 12 minuten 15 minuten
Hardlopen (10km) 10 minuten 12 minuten
Fitness 25 minuten 29 minuten
Huishoudelijke taken 49 minuten 58 minuten
Tuinieren 25 minuten 29 minuten
Traplopen 16 minuten 19 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Dokter Fit