Calorieën En Voedingswaarde Van Runderrookvlees licht gezouten

Calorieën En Voedingswaarde Van Runderrookvlees licht gezouten

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van runderrookvlees licht gezouten, of runderrookvlees licht gezouten gezond is en hoeveel je moet bewegen om runderrookvlees licht gezouten te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Runderrookvlees licht gezouten bevat 116 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van runderrookvlees licht gezouten?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 116kcal 5.80%
Vet 2.5g 3.6%
– waarvan verzadigd 1g 5.0%
– waarvan transvet 0.1g 5.0%
Koolhydraten 0.7g 0.3%
– suikers 0.6g 1.2%
Vezels 0g 0.0%
Eiwit 22.8g 45.6%
Water 74g 3.70%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van runderrookvlees licht gezouten. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in runderrookvlees licht gezouten per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 2µg 0.3%
Vitamine B1 (thiamine) 0.04mg 3.6%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.17mg 12.1%
Vitamine B3 (niacine) 4mg 25.0%
Vitamine B6 (pyridoxine) 0.41mg 29.3%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 1.3µg 52.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0.1µg 2.0%
Vitamine E 0.6mg 5.0%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in runderrookvlees licht gezouten per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 1203mg 240.6%
Kalium 700mg 35.0%
Calcium 5mg 0.6%
Fosfor 190mg 27.1%
Magnesium 21mg 27.1%
IJzer 2.5mg 17.9%
Koper 0.08mg 8.0%
Selenium 7mg 12.7%
Zinc 3.3mg 33.0%
Jodium 9µg 6.0%

 

Is runderrookvlees licht gezouten gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om runderrookvlees licht gezouten te verbranden?

In een runderrookvlees licht gezouten zitten 116kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 88 minuten 104 minuten
Zitten 79 minuten 93 minuten
Staan 68 minuten 81 minuten
Wandelen (5km) 20 minuten 24 minuten
Fietsen (20km/u) 10 minuten 12 minuten
Hardlopen (10km) 8 minuten 10 minuten
Fitness 20 minuten 24 minuten
Huishoudelijke taken 41 minuten 48 minuten
Tuinieren 20 minuten 24 minuten
Traplopen 14 minuten 16 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Dokter Fit