Calorieën En Voedingswaarde Van Salade zalm- maaltijd
Calorieën En Voedingswaarde Van Salade zalm- maaltijd

Calorieën En Voedingswaarde Van Salade zalm- maaltijd

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van salade zalm- maaltijd, of salade zalm- maaltijd gezond is en hoeveel je moet bewegen om salade zalm- maaltijd te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Salade zalm- maaltijd bevat 199 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van salade zalm- maaltijd?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 199kcal 9.95%
Vet 13.2g 18.9%
– waarvan verzadigd 1.1g 5.5%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 15.9g 6.1%
– suikers 3.9g 7.8%
Vezels 2.1g 7.0%
Eiwit 3.1g 6.2%
Water 65.9g 3.30%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van salade zalm- maaltijd. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in salade zalm- maaltijd per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 89µg 11.1%
Vitamine B1 (thiamine) 0.07mg 6.4%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.02mg 1.4%
Vitamine B3 (niacine) 1.5mg 9.4%
Vitamine B6 (pyridoxine) 148mg 10571.4%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0.4µg 16.0%
Vitamine C 6mg 7.5%
Vitamine D 0.5µg 10.0%
Vitamine E 2.8mg 23.3%
Vitamine K 16.1µg 10.7%

 

De mineralen in salade zalm- maaltijd per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 471mg 94.2%
Kalium 249mg 12.5%
Calcium 10mg 1.3%
Fosfor 61mg 8.7%
Magnesium 16mg 8.7%
IJzer 0.4mg 2.9%
Koper 0.05mg 5.0%
Selenium 3mg 5.5%
Zinc 0.27mg 2.7%
Jodium 3.1µg 2.1%

 

Is salade zalm- maaltijd gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om salade zalm- maaltijd te verbranden?

In een salade zalm- maaltijd zitten 199kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 151 minuten 178 minuten
Zitten 136 minuten 159 minuten
Staan 117 minuten 139 minuten
Wandelen (5km) 35 minuten 41 minuten
Fietsen (20km/u) 18 minuten 21 minuten
Hardlopen (10km) 14 minuten 17 minuten
Fitness 35 minuten 41 minuten
Huishoudelijke taken 70 minuten 83 minuten
Tuinieren 35 minuten 41 minuten
Traplopen 23 minuten 28 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit