Calorieën En Voedingswaarde Van Siroop vruchtenlimonade-

Calorieën En Voedingswaarde Van Siroop vruchtenlimonade-

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van siroop vruchtenlimonade-, of siroop vruchtenlimonade- gezond is en hoeveel je moet bewegen om siroop vruchtenlimonade- te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Siroop vruchtenlimonade- bevat 233 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van siroop vruchtenlimonade-?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 233kcal 11.65%
Vet 0g 0.0%
– waarvan verzadigd 0g 0.0%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 58.2g 22.4%
– suikers 57.3g 114.6%
Vezels 0g 0.0%
Eiwit 0g 0.0%
Water 42g 2.10%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van siroop vruchtenlimonade-. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in siroop vruchtenlimonade- per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 0µg 0.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0mg 0.0%
Vitamine B2 (riboflavine) 0mg 0.0%
Vitamine B3 (niacine) 0mg 0.0%
Vitamine B6 (pyridoxine) 0mg 0.0%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 0mg 0.0%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in siroop vruchtenlimonade- per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 1mg 0.2%
Kalium 80mg 4.0%
Calcium 0mg 0.0%
Fosfor 0mg 0.0%
Magnesium 4mg 0.0%
IJzer 0mg 0.0%
Koper 0.01mg 1.0%
Selenium 0mg 0.0%
Zinc 0.05mg 0.5%
Jodium µg 0.0%

 

Is siroop vruchtenlimonade- gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om siroop vruchtenlimonade- te verbranden?

In een siroop vruchtenlimonade- zitten 233kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 177 minuten 209 minuten
Zitten 159 minuten 186 minuten
Staan 137 minuten 163 minuten
Wandelen (5km) 41 minuten 49 minuten
Fietsen (20km/u) 21 minuten 24 minuten
Hardlopen (10km) 16 minuten 19 minuten
Fitness 41 minuten 49 minuten
Huishoudelijke taken 82 minuten 97 minuten
Tuinieren 41 minuten 49 minuten
Traplopen 27 minuten 32 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Dokter Fit