Calorieën En Voedingswaarde Van Vlaai vruchten-
Calorieën En Voedingswaarde Van Vlaai vruchten-

Calorieën En Voedingswaarde Van Vlaai vruchten-

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van vlaai vruchten-, of vlaai vruchten- gezond is en hoeveel je moet bewegen om vlaai vruchten- te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Vlaai vruchten- bevat 228 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van vlaai vruchten-?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 228kcal 11.40%
Vet 5.1g 7.3%
– waarvan verzadigd 2.5g 12.5%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 41.6g 16.0%
– suikers 19.8g 39.6%
Vezels 1.1g 3.7%
Eiwit 2.9g 5.8%
Water 48g 2.40%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van vlaai vruchten-. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in vlaai vruchten- per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 46µg 5.8%
Vitamine B1 (thiamine) 0.05mg 4.5%
Vitamine B2 (riboflavine) 0mg 2.9%
Vitamine B3 (niacine) 1mg 3.8%
Vitamine B6 (pyridoxine) 14mg 1000.0%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0.3µg 6.0%
Vitamine E 1.1mg 9.2%
Vitamine K 2.3µg 1.5%

 

De mineralen in vlaai vruchten- per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 228mg 45.6%
Kalium 114mg 5.7%
Calcium 22mg 2.8%
Fosfor 94mg 13.4%
Magnesium 10mg 13.4%
IJzer 0.4mg 2.9%
Koper 0.06mg 6.0%
Selenium 2mg 3.6%
Zinc 0.18mg 1.8%
Jodium 9.6µg 6.4%

 

Is vlaai vruchten- gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om vlaai vruchten- te verbranden?

In een vlaai vruchten- zitten 228kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 173 minuten 204 minuten
Zitten 155 minuten 182 minuten
Staan 134 minuten 159 minuten
Wandelen (5km) 40 minuten 48 minuten
Fietsen (20km/u) 20 minuten 24 minuten
Hardlopen (10km) 16 minuten 19 minuten
Fitness 40 minuten 48 minuten
Huishoudelijke taken 80 minuten 95 minuten
Tuinieren 40 minuten 48 minuten
Traplopen 27 minuten 32 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Discussieer mee

Dokter Fit