Calorieën En Voedingswaarde Van Vlokken chocolade- gem

Calorieën En Voedingswaarde Van Vlokken chocolade- gem

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van vlokken chocolade- gem, of vlokken chocolade- gem gezond is en hoeveel je moet bewegen om vlokken chocolade- gem te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Vlokken chocolade- gem bevat 451 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van vlokken chocolade- gem?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 451kcal 22.55%
Vet 15.2g 21.7%
– waarvan verzadigd 9.4g 47.0%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 70.5g 27.1%
– suikers 68.2g 136.4%
Vezels 4.5g 15.0%
Eiwit 5.6g 11.2%
Water 1g 0.05%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van vlokken chocolade- gem. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in vlokken chocolade- gem per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 32µg 4.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0.06mg 5.5%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.2mg 14.3%
Vitamine B3 (niacine) 0.1mg 0.6%
Vitamine B6 (pyridoxine) 44mg 3142.9%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0.49µg 19.6%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E 1.1mg 9.2%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in vlokken chocolade- gem per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 42mg 8.4%
Kalium 435mg 21.8%
Calcium 87mg 10.9%
Fosfor 162mg 23.1%
Magnesium 78mg 23.1%
IJzer 5.4mg 38.6%
Koper 0.69mg 69.0%
Selenium 4mg 7.3%
Zinc 0.42mg 4.2%
Jodium 12.6µg 8.4%

 

Is vlokken chocolade- gem gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om vlokken chocolade- gem te verbranden?

In een vlokken chocolade- gem zitten 451kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 343 minuten 404 minuten
Zitten 308 minuten 361 minuten
Staan 265 minuten 315 minuten
Wandelen (5km) 80 minuten 94 minuten
Fietsen (20km/u) 40 minuten 47 minuten
Hardlopen (10km) 32 minuten 38 minuten
Fitness 80 minuten 94 minuten
Huishoudelijke taken 159 minuten 188 minuten
Tuinieren 80 minuten 94 minuten
Traplopen 53 minuten 63 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Geschreven door
Jaap Nielen
Dokter Fit