Calorieën En Voedingswaarde Van Worst knak- uit blik/glas

Calorieën En Voedingswaarde Van Worst knak- uit blik/glas

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van worst knak- uit blik/glas, of worst knak- uit blik/glas gezond is en hoeveel je moet bewegen om worst knak- uit blik/glas te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Worst knak- uit blik/glas bevat 201 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van worst knak- uit blik/glas?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 201kcal 10.05%
Vet 15.4g 22.0%
– waarvan verzadigd 5.4g 27.0%
– waarvan transvet 0.1g 5.0%
Koolhydraten 3.8g 1.5%
– suikers 0.3g 0.6%
Vezels 0.1g 0.3%
Eiwit 12g 24.0%
Water 64.8g 3.24%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van worst knak- uit blik/glas. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in worst knak- uit blik/glas per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 6µg 0.8%
Vitamine B1 (thiamine) 0.5mg 45.5%
Vitamine B2 (riboflavine) 0mg 5.7%
Vitamine B3 (niacine) 4mg 25.0%
Vitamine B6 (pyridoxine) 91mg 6500.0%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0.44µg 17.6%
Vitamine C 0mg 0.0%
Vitamine D 0.7µg 14.0%
Vitamine E 0.2mg 1.7%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in worst knak- uit blik/glas per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 780mg 156.0%
Kalium 102mg 5.1%
Calcium 22mg 2.8%
Fosfor 150mg 21.4%
Magnesium 10mg 21.4%
IJzer 1.1mg 7.9%
Koper 0.06mg 6.0%
Selenium 7mg 12.7%
Zinc 1.4mg 14.0%
Jodium 18µg 12.0%

 

Is worst knak- uit blik/glas gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om worst knak- uit blik/glas te verbranden?

In een worst knak- uit blik/glas zitten 201kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 153 minuten 180 minuten
Zitten 137 minuten 161 minuten
Staan 118 minuten 140 minuten
Wandelen (5km) 35 minuten 42 minuten
Fietsen (20km/u) 18 minuten 21 minuten
Hardlopen (10km) 14 minuten 17 minuten
Fitness 35 minuten 42 minuten
Huishoudelijke taken 71 minuten 84 minuten
Tuinieren 35 minuten 42 minuten
Traplopen 24 minuten 28 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Discussieer mee

Dokter Fit