Calorieën En Voedingswaarde Van Zoutje aardappel- Wokkels

Calorieën En Voedingswaarde Van Zoutje aardappel- Wokkels

In dit artikel geven we je de kcal en voedingswaarde van zoutje aardappel- wokkels, of zoutje aardappel- wokkels gezond is en hoeveel je moet bewegen om zoutje aardappel- wokkels te verbraden. De voedingswaarde bestaat uit de macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) en de micronutriënten (vitamines en mineralen).

Zoutje aardappel- Wokkels bevat 493 kcal per 100g.

Wat zijn de macronutriënten van zoutje aardappel- wokkels?

Hieronder de macronutriënten. Macronutrïenten kun je zien als de brandstof voor je lichaam. Dit is wat je lichaam nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

  Inhoud %ADH
Calorieën 493kcal 24.65%
Vet 22g 31.4%
– waarvan verzadigd 2.3g 11.5%
– waarvan transvet 0g 0.0%
Koolhydraten 69g 26.5%
– suikers 1.4g 2.8%
Vezels 2.8g 9.3%
Eiwit 3.4g 6.8%
Water 2.9g 0.15%

Per product kunnen gegevens altijd afwijken door toevoegingen en bewerkingen (dit geld ook voor de micronutriënten). Kijk altijd achterop de verpakking voor de meest accurate gegevens.

Vitamines en mineralen

Hieronder een lijst van de micronutriënten van zoutje aardappel- wokkels. Het is een zo compleet mogelijke lijst met als bron de RIVM.

De vitamines in zoutje aardappel- wokkels per 100g

Vitamine Hoeveelheid % ADH
Vitamine A (RE) 0µg 0.0%
Vitamine B1 (thiamine) 0mg 0.0%
Vitamine B2 (riboflavine) 0.08mg 5.7%
Vitamine B3 (niacine) 2.7mg 16.9%
Vitamine B6 (pyridoxine) mg 0.0%
Vitamine B9/B11 (foliumzuur) 0µg 0.0%
Vitamine B12 (cobalamine) 0µg 0.0%
Vitamine C mg 0.0%
Vitamine D 0µg 0.0%
Vitamine E mg 0.0%
Vitamine K µg 0.0%

 

De mineralen in zoutje aardappel- wokkels per 100g

ADH staat voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Mineraal Hoeveelheid % ADH
Zout (natrium) 1080mg 216.0%
Kalium 602mg 30.1%
Calcium 20mg 2.5%
Fosfor 120mg 17.1%
Magnesium 37mg 17.1%
IJzer 1.2mg 8.6%
Koper 0.18mg 18.0%
Selenium 1mg 1.8%
Zinc 0.6mg 6.0%
Jodium 4µg 2.7%

 

Is zoutje aardappel- wokkels gezond?

Dit is een veelgestelde vraag en ligt buiten de focus van dit artikel. Waarom? Omdat het helemaal aan je eetpatroon ligt. Er zijn heel veel manieren om gezond te zijn, zolang je uiteindelijk maar genoeg vitamines, mineralen, vetten (ook verzadigde), eiwitten, koolhydraten en vezels binnen krijgt.

Dingen die je helpen bepalen of iets gezond is of niet:

  • Weinig suiker
  • Weinig natrium
  • Weinig transvetten
  • Veel vezels
  • Veel omega-3 vetten
  • Veel vitamines
  • Veel mineralen

Mocht je je zorgen maken of je niet genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt, dan raden wij een bloedwaarden test aan.

Hoeveel moet ik bewegen om zoutje aardappel- wokkels te verbranden?

In een zoutje aardappel- wokkels zitten 493kcal per 100g. Wil je deze portie verbranden? Dan moet je zoveel minuten

Activiteit Man (85kg) Vrouw (72 kg)
Slapen 374 minuten 441 minuten
Zitten 336 minuten 394 minuten
Staan 290 minuten 344 minuten
Wandelen (5km) 87 minuten 103 minuten
Fietsen (20km/u) 44 minuten 51 minuten
Hardlopen (10km) 35 minuten 41 minuten
Fitness 87 minuten 103 minuten
Huishoudelijke taken 174 minuten 205 minuten
Tuinieren 87 minuten 103 minuten
Traplopen 58 minuten 68 minuten

 

Hierbij is het gemiddelde gewicht van een volwassen man en vrouw gebruikt. Je verbrandt niet per se meer calorieën als je een man of vrouw bent, je verbrand enkel meer calorieën als je meer weegt. Dit zijn gemiddeldes, het kan altijd afwijken (doordat je bijvoorbeeld 85kg weegt met heel veel spieren en heel weinig vet).

Wil je afvallen? Bereken je BMI of schaf een slimme weegschaal aan om erachter te komen hoeveel overgewicht je hebt. Stel je jezelf eerst een doel om gezonder te worden. Al vinden wij niet dat het gewicht altijd leidend moet zijn als je gaat afvallen. Hoe je je voelt en hoe je wilt dat je eruit ziet, vinden we belangrijker.

Dokter Fit